AudioSource.PlayClipAtPoint: Perde Arkasında Neler Oluyor?

Küçük aralıklarla, küçük sesleri çalmak için kullanılan bir metod; “AudioSource.PlayClipAtPoint(Audio, Position)”.

Gelin perde arkasını inceleyelim.

Kodu çalıştırıp A tuşuna basın ve sahneyi inceleyin. Bu sesi çalmak için bir “one shot audio” GameObject’i instantiate edildiğini ve malum fonksiyonun içinde yolladığımız Audio’nun bu GameObject’in audioSource component’ine eklendiğini göreceksiniz. Yani bu fonksiyon bir sesi çalmak için bir nesne yaratıyor, ses çalındıktan sonra da nesne ekrandan siliniyor.

Sürekli nesne yaratıp, yıkmak asla yapmak istemeyeceğimiz bir şey. (Daha önce yazdığım bu yazıyı tam da burada önereceğim; Object Pooling). AudioSource.PlayClipAtOnce fonksiyonununun sık kullanılmamasına dair uyarıların en görünür sebebi de bu.

AudioSource.PlayClipAtOnce işe yarar, kullanımı kolay bir metod. Ancak çok sık, örneğin karakteriniz her adım attığında bu fonksiyonu çağırırsanız, başınız ağrıyabilir.

Saygılar.