A Game Developer's Notebook

Obje Havuzu (Object Pool)

Unity3D’de Nesneleri yaratmanın ve öldürmenin yükü bir hayli ağırdır. Saniyede yüzlerce nesneye bellekte yer açıp, sonra o nesneleri bellekten tekrar silmek, performans penceresinden bakıldığında pek de hoş karşılanmayabilir. Eğer nesne yaratma ve silme işlemini çok sık yapıyorsanız, Object Pool işte tam da burada yardımınıza koşuyor. Senaryo Bir silah nesnesiniz var. Bu silah nesnei bulunduğu noktadan her yöne saniyenin onda biri kadar bir sıklıkla ateş etsin. Mermiler ekrandan çıktıklarında silinsinler. Adım 1 Senaryomuzu gerçeklemeye, bullet nesnemizi oluşturarak başlayalım. Bullet nesnesini bir Sphere nesnesine ataç ediniz ve bu nesneyi bir prefab haline getiriniz. Bullet

Bullet nesnemizin Transform component’ini bir _transform değişkeni

Okumaya devam et

Ondalık Sayıların Ondalık Kısımlarını Yuvarlama

Bazı ondalık sayıların ondalık kısımları can sıkabiliyor. Örneğin size gereğinden fazla hassasiyetle pozisyon döndüren bir fonksiyon… Bu fonksiyon size ondalık kısmı yalnızca 1 haneden oluşan sayılar döndürsün isteyebilirsiniz. Bunu da System.Math.Round(double number, int digits) fonksiyonu ile kolayca yapabiliyoruz. Sözü fazla uzatmadan mouse’umuzun pozisyonunu yuvarladığımız örneğimizi paylaşalım.

Okumaya devam et

Ortographic Kamera’nın Yükseklik ve Genişlik Değerlerini Bulma

Ortographic bir kameranın yüksekliği ve genişliğini şöyle buluruz.

 

Okumaya devam et